Tuesday 18 August 2015

Penyakit: Sakit Jantung

Bila jantung dah berhenti berdegup, kita tahu itulah masanya nyawa kita dah berakhir. Kenapa penting sangat jantung ni? Jom kita berkenalan dengan organ paling penting dalam tubuh kita.






Penyakit kardiovaskular atau penyakit jantung ialah sejenis penyakit yang berkait dengan sistem peredaran: jantung dan pembuluh darah. Kita selalu dengar ramai orang meninggal kerana sakit jantung dan kerana itulah kita perlu menjaga kesihatan dan pemakanan kita.





Jantung atau dalam bahasa Inggeris dikenali sebagai heart (Latin, cor) merupakan organ berongga yang berfungsi mengepam darah melalui saluran darah dengan denyutan yang sekata yang berulang-ulang. Istilah kardium bermaksud berkaitan dengan jantung, berasal dari perkataan Greek kardia untuk "jantung".

Penyempitan salur darah ini adalah disebabkan oleh oengumpulan kolesterol yang disebabkan oleh pemakanan dan gaya hidup yang tidak sihat. Ini akan menyebabkan serangan sakit jantung sekiranya darah tidak mengalir dalam masa yang lama ke jantung.

Kolesterol tidak baik (LDL) yang lebih tinggi dari kolesterol baik (HDL) akan meningkatkan risiko yang sakit jantung. Kolesterol LDL ini akan berfungsi untuk menyempitkan salur darah, manakal kolesterol baik HDL akan membersihkan salur darah tersebut.


Tanda-Tanda Awal Masalah Jantung

Sakit yang berkenaan jantung merupakan pembunuh nombor satu negara. Maknanya kemungkinan untuk menghadapi masalah jantung amatlah tinggi. Elok kita kenal beberapa tanda-tanda yang mungkin memberikan indikasi bahawa kita ada masalah jantung.

1. Lidah atau gusi menjadi bengkak atau sakit - berkemungkinan jantung kita ada masalah seperti lemak berlebihan, Injap jantung lemah atau saluran koronari tersumbat.
2. Terasa kebas tangan kiri dan juga lengan - Jika sakitnya berpanjangan pada lengan tangan kiri ada kemungkinan anda akan diserang sakit jantung dalam masa terdekat. (Bagi perempuan sakit terasa pada kedua-dua belah tangan)
3. Lidah terasa tegang dan pendek.
4. Rasa seronok teruja atau rasa bimbang tiba-tiba tanpa sebab.
5. Rasa sakit pada dada (Ulu hati sedikit ke sebelah kiri) - biasanya terasa seperti dada sedang dihempap oleh benda berat.
6. Daripada sakit dada rasa sakit mula merebak pada tangan, lengan, tengkok, belakang, abdomen dan rahang
7. Rasa tidak selesa pada dada seperti dipam angin penuh, atau rasa pedih.
8. Batuk tiba-tiba dan berpanjangan atau terasa ada kahak dan sentiasa mahu berdehem.
9. Rasa kepala berpusing tidak seimbang.
10. Rasa keletihan sepanjang masa.
11. Rasa meloya dan tidak ada selera makan.
12. Degupan jantung tidak menentu.
13. Nafas terasa pendek.
14. Berpeluh dengan tiba-tiba walaupun sedang duduk rehat atas kerusi.
15. Membengkak pada bahagian seperti sendi-sendi di kaki atau abdomen.
16. Saat-saat paling hampir pada serangan jantung biasanya membawa kepada keletihan atau tidak maya yang teruk.

Kepantasan anda mendapatkan rawatan mampu menyelamatkan nyawa anda.



Kalau terasa tanda-tanda seperti di atas, pergilah berjumpa dengan doktor untuk pemeriksaan lanjut.




Apa yang saya cadangkan untuk pesakit jantung?


CoQ10
CoQ10 semulajadi tubuh terdapat banyak di sel jantung. Ianya membantu dalam penjanaan tenaga di dalam sel jantung yang sememanganya memerlukan banyak tenaga untuk bekerja.
Oleh sebab paras CoQ10 berkurangan apabila usia meningkat, paras CoQ10 perlu ditambah dari luar iaitu melalui pengambilan supplement.
CoQHealth Plus Shaklee merupakan sumber CoQ10 terbaik di pasaran


Omega Guard
Omega 3 di dalam OmegaGuard Shaklee amat berkesan dalam menurunkan kolesterol dalam darah yang menyebabkan saluran darah sempit.
Ia juga membantu melancarkan peredaran darah di dalam jantung dan kawasan lain, lantas menghalang tekanan darah tinggi.


Alfalfa
Lemak kolesterol yang terurai perlulah disingkirkan keluar dari badan. Alfalfa Complex mengandungi saponin yang bertindak seperti span serat yang menyerap kolesterol dan menyingkirkannya daripada tubuh.


Vivix
Salah satu kandungan Vivix ialah Purple Carrot yang mengandungi Anthocyanins. Anthocyanins berfungsi sebagai anti-radang, anti-mikrob dan anti-carcinogen yang mengurangkan risiko penyakit jantung.



Hubungi kami untuk SPECIAL PRICE.




Nak harga yang 15-30% LEBIH MURAH
Dapat BENEFIT dari Shaklee? 
Dan buat 4-5 angka INCOME
atau
Untuk KEGUNAAN SENDIRI dan dilayan sebagai EXCLUSIVE CUSTOMER?

Join Shaklee dengan saya hari ni.

Sebarang pertanyaan lebih lanjut boleh hubungi saya



Mel
Whatsapp/sms:019-3673915
Email: caramellventures@gmail.com
Instagram: @caramellhealthcare




No comments:

Post a Comment